Oma Elisa Oma Saunalahti Asiakastuki

Liittymän siirto toiselle sopijalle

Elämäntilanteiden muuttuessa voi tulla tarpeelliseksi muuttaa esimerkiksi täysi-ikäiseksi tullut lapsi liittymän sopijaksi.

Pääset tilaamaan sopijan vaihdon useimmille liittymille maksutta OmaSaunalahdesta, kohdasta Yleiset > Sopijan vaihtoKaikkien liittymätyyppien kohdalla sopijan vaihtoa ei ole mahdollista tehdä OmaSaunalahden kautta.

Jos sopijan vaihto ei onnistu OmaSaunalahdesta

Jos muutos ei onnistu OmaSaunalahdesta, voit tilata muutoksen asiakaspalvelustamme lomakkeella.

Täytä lomake ja lähetä se asiakaspalveluumme. Tarkemmat ohjeet löydät lomakkeelta, lisätietoa saat tarvittaessa asiakaspalvelustamme.

"Liittymän omistussuhteen muutos" -lomakkeella tilatuista sopijan vaihdoista veloitamme hinnaston mukaisen palvelumaksun.

Liittymän omistussuhteen muutos -lomake

Kun sopijan vaihto on tilattu

Tilauksen jälkeen lähetämme kirjeitse uudelle sopijalle tunnukset OmaSaunalahteen, jossa muutoksen voi hyväksyä. Hyväksyntä tehdään verkkopankkitunnuksilla ja aikaa hyväksyntään on kuukausi.

Tunnusten mukana lähetetään myös valtakirja, jolla muutoksen voi hyväksyä kirjallisesti. Valtakirjaa käytetään silloin, kun tulevalla sopijalla ei ole käytössään internetiä tai verkkopankkitunnuksia.

Sopijan vaihdossa kestää 1-30 arkipäivää.

Hyvä tietää sopijan vaihdosta

  • Liittymään kytketyt lisäpalvelut siirtyvät uudelle sopijalle lukuun ottamatta myynnistä poistuneita lisäpalveluita, esimerkiksi Saunablog.
  • Muutos astuu voimaan vuorokauden vaihteessa vastaanottajan hyväksymisestä. Muutoksen yhteydessä Saunalahti tarkistaa uuden sopijan tiedot (osoitetiedot, luottotiedot ja maksuhistorian), joten muutoksessa saattaa kestää kauemmin. Viive voi johtua esimerkiksi epäselvyyksistä osoitetiedoissa. Mikäli liittymän siirtoon tulee este, ilmoitetaan siitä liittymän sopijalle kirjallisesti.
  • Ennen muutoksen toteutumista on nykyisellä sopijalla oikeus tehdä sopimusmuutoksia liittymään tai irtisanoa liittymä.
  • Nykyinen sopija vastaa laskuista ja liittymän käytöstä siihen asti kunnes muutos on onnistuneesti viety loppuun.
  • Sopijan vaihtoa ei voida toteuttaa, mikäli liittymällä on siirtotilaus toiselle operaattorille tai liittymätyypinvaihto kesken.
  • Sopijan vaihtoa ei voi tehdä suljetulle liittymälle.
‹ Takaisin

Oliko tästä ohjeesta sinulle apua?

Ei yhtään

Todella paljon

Miksi ei?

Kerro mitä etsit tästä ohjeesta. Parannamme ohjeita palautteiden perusteella. Huomioithan, että emme vastaa tämän ohjepalautteen kautta jätettyihin yhteydenottopyyntöihin.
Voit ottaa yhteyttä asiakaspalveluumme klikkaamalla tästä >

Kiitos vastauksestasi!