Uuden SIM-kortin tilaus ja aktivointi

Uuden SIM-kortin saat tilaamalla OmaElisasta tai noutamalla Elisan myymälästä.

Kun tarvitset liittymääsi uuden SIM-kortin esimerkiksi hankittuasi uuden puhelimen, johon vanha SIM-korttisi ei sovi, voit tilata SIM-kortin OmaElisasta ja postitamme sen suoraan kotiisi. Voit noutaa kortin myös Elisan myymälästä ja Saunalahden jälleenmyyjäliikkeistä. Tilaus onnistuu myös puhelimitse asiakaspalvelustamme.

Huomioi ennen uuden SIM-kortin tilaamista

SIM-kortin koko

Tarkista ennen uuden SIM-kortin tilaamista, minkä kokoinen kortti puhelimeesi sopii. Lisätietoja saat puhelimesi mukana tulleesta ohjekirjasta.

SIM-kortteja on kolmenlaisia:

  • Perinteinen MiniSIM-kortti (vanhemmat puhelimet)
  • MicroSIM-kortti (uudempi ja pienempi SIM-kortti, lähes kaikki uudemmat älypuhelimet, esim. Nokia Lumia, HTC, Samsung)
  • NanoSIM-kortti (uusin ja pienin SIM-kortti, käytössä esim. iPhone 5 ja 6) 

Kortin aktivointi käyttöön

Saatuasi uuden kortin, tulee se aktivoida käyttöön! Nopein ja helpoin tapa SIM-kortin aktivointiin on tehdä se itse OmaElisassa. Aktivointi onnistuu myös asiakaspalvelumme kautta. Jos hait SIM-kortin myymälästä, on se aktivoitu valmiiksi käyttöön.

Uudesta SIM-kortista veloitamme hinnaston mukaisen palvelumaksun.

Elisan Saunalahti-liittymille on myös saataville Lähimaksu SIM -kortti Elisan myymälöistä. Lähimaksu SIM sisältää kaikki koot (mini/ micro/ nano). Lue lisää Elisa Lompakon Lähimaksu SIM -kortista täältä.

SIM-kortin tilaaminen ja aktivoiminen OmaElisassa

Alta löydät tarkemmat ohjeet uuden SIM-kortin tilaamiseen ja aktivoimiseen OmaElisassa:

SIM-kortin tilaus OmaElisassa

Tilaus onnistuu OmaElisassa seuraavasti:

  1. Valitse vasemmalta liittymä, johon uusi SIM-kortti tarvitaan.
  2. Valitse ylänavigaatiosta Asetukset > Uusi SIM-kortti.
  3. Klikkaa Tilaa uusi SIM-kortti.
  4. Valitse oikeankokoinen kortti ja klikkaa Tilaa kortti.

Uusi kortti toimitetaan postitse noin viikon kuluessa. Kun saat kortin, muista aktivoida se käyttöön!

Mikäli liittymälle on jo tilattu uusi SIM-kortti, pääsee uuden tilauksen tekemään vasta, kun edellinen tilaus on käsitelty.

SIM-kortin aktivointi OmaElisassa

Aktivointi onnistuu kirjautumalla OmaElisaan. Kun olet kirjautunut sisälle, valitse ruudulle avautuvasta ponnahdusikkunasta ”AKTIVOI” ja seuraa ruudulle tulevia ohjeita. Tarvitset käyttöönottoon verkkopankkitunnukset tai Mobiilivarmenteen. Lisätietoja Mobiilivarmenteesta löydät osoitteesta:  www.elisa.fi/varmenne

Aktivoinnin voi tehdä myös siirtymällä OmaElisasta vanhan OmaSaunalahden puolelle ja valitsemalla kohdasta GSM-liittymät ja Mobiililaajakaista > Liittymät > klikkaa haluamasi liittymän numeroa > klikkaa Palvelut-osion Lisämaksulliset-otsikon alta SIM-kortin aktivointi -kohdasta Muokkaa.

"SIM-kortin numero" -kenttään syötetään SIM-kortista löytyvä 12 numeroinen numerosarja. Painamalla Aktivoi hyväksyt SIM-kortin vaihdon. Uusi SIM-kortti aktivoituu käyttöön n. 10 minuutissa. HUOM. Lähimaksu SIM -kortin aktivointi ei ole mahdollista OmaElisan kautta.
 

Mikäli SIM-kortin aktivointilinkkiä ei näy OmaSaunalahdessa, olethan yhteydessä asiakaspalveluumme.

 

 Vinkkejä puhelimen käyttöönottoon ja asetuksiin löydät täältä.

 

Henkilökohtaista opastusta asennuksiin ja parhaat käyttövinkit saat Omagurulta!

 

‹ Takaisin

Oliko tästä ohjeesta sinulle apua?

Todella paljon

Ei yhtään

Miten voimme parantaa tätä ohjetta?

Huomioithan, että emme käsittele tätä kautta tulevia liittymämuutos- tai yhteydenottopyyntöjä.
Ota tarvittaessa yhteyttä asiakaspalveluumme >

Kiitos vastauksestasi!

Oletko jo tutustunut Palstaan? Tervetuloa keskustelufoorumillemme kysymään neuvoja, antamaan palautetta ja tapaamaan elisalaisia asiantuntijoita.