Uuden SIM-kortin tilaus ja aktivointi

Uuden SIM-kortin saat tilaamalla OmaElisasta tai noutamalla Elisan myymälästä.

Kun tarvitset liittymääsi uuden SIM-kortin, voit tilata sen kätevästi OmaElisasta, jolloin postitamme sen suoraan kotiisi. Voit noutaa kortin myös Elisan myymälästä ja Saunalahden jälleenmyyjäliikkeistä. Tilaus onnistuu myös puhelimitse asiakaspalvelustamme.

Tarkista ennen uuden SIM-kortin tilaamista, minkä kokoinen kortti puhelimeesi sopii. Lisätietoja saat puhelimesi mukana tulleesta ohjekirjasta.

SIM-kortteja on kolmenlaisia:

  • Perinteinen MiniSIM-kortti (vanhemmat puhelimet)
  • MicroSIM-kortti (uudempi ja pienempi SIM-kortti, lähes kaikki uudemmat älypuhelimet, esim. Nokia Lumia, HTC, Samsung)
  • NanoSIM-kortti (uusin ja pienin SIM-kortti, käytössä tällä hetkellä ainoastaan iPhone 5 -mallissa) 

Saatuasi uuden kortin, tulee se aktivoida käyttöön! Nopein ja helpoin tapa SIM-kortin aktivointiin on tehdä se itse OmaElisassa. Aktivointi onnistuu myös asiakaspalvelumme kautta. Jos hait SIM-kortin myymälästä, on se aktivoitu valmiiksi käyttöön.

Uudesta SIM-kortista veloitamme hinnaston mukaisen palvelumaksun.

SIM-kortin tilaaminen ja aktivoiminen OmaElisassa

Alta löydät tarkemmat ohjeet uuden SIM-kortin tilaamiseen ja aktivoimiseen OmaElisassa:

SIM-kortin tilaus OmaElisassa

Tilaus onnistuu OmaElisassa vanhan OmaSaunalahden puolelta kohdasta GSM-liittymät ja Mobiililaajakaista > Liittymät > klikkaa haluamasi liittymän numeroa > klikkaa Palvelut-osion Lisämaksulliset-otsikon alta SIM-kortin vaihto -kohdasta Tilaa.

Tilauksella voit valita osoitteen, johon uusi SIM-kortti toimitetaan. SIM-kortin tilauksen yhteydessä tulee valita SIM-kortin tyyppi. Valittavissa on perinteinen SIM-kortti, MicroSIM-kortti ja NanoSIM-kortti. Tarkista tilausta tehdessäsi mitä SIM-korttia puhelimesi käyttää.

Tilaus muodostuu, kun hyväksyt palvelumaksun ja painat Tilaa. Uusi kortti toimitetaan postitse noin viikon kuluessa.

Mikäli liittymälle on jo tilattu uusi SIM-kortti, pääsee uuden tilauksen tekemään vasta, kun edellinen tilaus on käsitelty.

SIM-kortin aktivointi OmaElisassa

Aktivointi onnistuu OmaElisassa vanhan OmaSaunalahden puolelta kohdasta GSM-liittymät ja Mobiililaajakaista > Liittymät > klikkaa haluamasi liittymän numeroa > klikkaa Palvelut-osion Lisämaksulliset-otsikon alta SIM-kortin aktivointi -kohdasta Muokkaa.

"SIM-kortin numero" -kenttään syötetään SIM-kortista löytyvä 12 numeroinen numerosarja. Painamalla Aktivoi hyväksyt SIM-kortin vaihdon. Uusi SIM-kortti aktivoituu käyttöön n. 10 minuutissa.
 

Mikäli SIM-kortin aktivointilinkkiä ei näy OmaSaunalahdessa, olethan yhteydessä asiakaspalveluumme. 

 

 Vinkkejä puhelimen käyttöönottoon ja asetuksiin löydät täältä.

‹ Takaisin

Oliko tästä ohjeesta sinulle apua?

Todella paljon

Ei yhtään

Miten voimme parantaa tätä ohjetta?

Huomioithan, että emme käsittele tätä kautta tulevia liittymämuutos- tai yhteydenottopyyntöjä.
Ota tarvittaessa yhteyttä asiakaspalveluumme >

Kiitos vastauksestasi!

Oletko jo tutustunut Palstaan? Tervetuloa keskustelufoorumillemme kysymään neuvoja, antamaan palautetta ja tapaamaan elisalaisia asiantuntijoita.