Oma Elisa Oma Saunalahti Asiakastuki

Elisan ja Saunalahden palveluasetukset - Apple iPhone ja iPad (iOS)

Näiden ohjeiden avulla voit tarkistaa Applen laitteiden (iPad ja iPhone) palveluasetukset. Tarkista palveluasetukset silloin, kun internet tai kuvaviestit (MMS-viestit / multimediaviestit) eivät toimi laitteessasi. Sähköpostiasetukset matkapuhelimeen -ohjeesta löydät asetukset sähköpostin käyttöön puhelimellasi.

APN eli yhteysosoite Saunalahden liittymillä on internet.saunalahti ja Elisan sekä Saunalahden Prepaid-liittymillä internet.

Applen iPad saattaa kadottaa internetasetukset (APN) laitteen iOS-päivitysten yhteydessä. Mikäli internetyhteys ei toimi, tarkista laitteen internetasetukset. Laite ilmoittaa näissä tapauksissa: Mobiilidataverkkoa ei voitu aktivoida. Et ole tilannut mobiilidatapalvelua.
 
Suosittelemme käynnistämään laitteen uudestaan asetusten tarkistamisen jälkeen  ja tarvittaessa käyttämään laitetta hetken lentokonetilassa ja palauttamaan sen jälkeen normaalitilaan. Mikäli yhteys ei toimi näiden toimenpiteiden jälkeen, voit olla yhteydessä asiakaspalveluumme.


Kuvassa iPad-laitteen ilmoitus, kun internetasetukset puuttuvat laitteelta. Näihin tapauksiin katso alta iPad-palveluasetukset-ohje

iPad-palveluasetukset

  1. Valitse iPadista Asetukset > Mobiilidata 
  2. Varmista että Mobiilidata on valittu käyttöön ja klikkaa tämän jälkeen kohtaa APN-asetukset


     
  3. Varmista että APN-kohdassa lukee internet.saunalahti (Saunalahden liittymät, poislukien Prepaid) tai internet (Elisa- ja Saunalahti Prepaid -liittymät).


     
  4. Suosittelemme käynnistämään iPad-laitteen uudelleen asetusmuutosten jälkeen.
 

iPhone-palveluasetukset

  1. Valitse iPhonesta Asetukset  > Mobiiliverkko > Mobiilidata. Varmista että mobiilidata on aktiivisena päällä.
  2. Jatka saman valikon kautta kohtaan Mobiilidataverkko
  3. Varmista että APN-kohdassa lukee internet.saunalahti (Saunalahden liittymät, poislukien Prepaid) tai internet (Elisa ja Saunalahti Prepaid).
  4. Tarvittaessa käynnistä iPhone uudelleen, jos mobiilidatayhteys ei heti lähde toimimaan.

MMS-asetukset (kuvaviestit)

MMS-asetuksia tarvitset kuvaviestien lähetykseen ja vastaanottoon.

Oletko uusi Saunalahden asiakas tai oletko vaihtanut liittymätyyppiäsi Saunalahdella? Jos et ole vielä lähettänyt Saunalahden nykyisellä liittymälläsi yhtään kuvaviestiä, liittymäsi MMS-palvelu ei ole vielä käytössäsi. Kuvat eivät tällöin näy puhelimessasi suoraan, vaan joudut katsomaan kuvat viestissä olevan linkin kautta.

Aktivoi MMS-palvelu käyttöösi lähettämällä yksi kuvaviesti mihin tahansa numeroon, niin saat jatkossa MMS-viestien kuvat suoraan puhelimeesi.

  1. Voit tarkistaa MMS-asetukset samasta paikkaa kuin Internet-asetukset
  2. Tarkista että MMS-kohdan alla on seuraavat tiedot:
Asetus Saunalahti MMS Elisa MMS
APN: mms.saunalahti.fi mms
Käyttäjätunnus Ei asetettu Ei asetettu
Salasana Ei asetettu Ei asetettu
MMSC mms.saunalahti.fi:8002

http://mms.elisa.fi

MMS-välipalvelin: 62.142.4.197:8080 213.161.41.57
Maks. MMS-viestikoko: 512000 512000
MMS UA Prof URL: mms.saunalahti.fi mms


​Käynnistä puhelin asetusten tallentamisen jälkeen uudelleen. 

 

Saat palveluasetuksiin apua myös Omagurusta.

‹ Takaisin

Oliko tästä ohjeesta sinulle apua?

Ei yhtään

Todella paljon

Miksi ei?

Kerro mitä etsit tästä ohjeesta. Parannamme ohjeita palautteiden perusteella. Huomioithan, että emme vastaa tämän ohjepalautteen kautta jätettyihin yhteydenottopyyntöihin.
Voit ottaa yhteyttä asiakaspalveluumme klikkaamalla tästä >

Kiitos vastauksestasi!