Elisan ja Saunalahden palveluasetukset - Apple iPhone ja iPad (iOS)

Näiden ohjeiden avulla voit tarkistaa Applen laitteiden (iPad ja iPhone) palveluasetukset. Tarkista palveluasetukset silloin, kun internet tai kuvaviestit (MMS-viestit / multimediaviestit) eivät toimi laitteessasi. Sähköpostiasetukset matkapuhelimeen -ohjeesta löydät asetukset sähköpostin käyttöön puhelimellasi.

APN (Access Point Name) eli yhteysosoite on asetus, joka mahdollistaa datapalveluiden käytön. Kaikki tarvitsemasi asetukset löydät tästä ohjeesta käyttöjärjestelmäversion mukaan eriteltynä.

Applen iPad saattaa kadottaa internetasetukset (APN) laitteen iOS-päivitysten yhteydessä. Mikäli internetyhteys ei toimi, tarkista laitteen internetasetukset. Laite ilmoittaa näissä tapauksissa: Mobiilidataverkkoa ei voitu aktivoida. Et ole tilannut mobiilidatapalvelua.
 
Suosittelemme käynnistämään laitteen uudestaan asetusten tarkistamisen jälkeen  ja tarvittaessa käyttämään laitetta hetken lentokonetilassa ja palauttamaan sen jälkeen normaalitilaan. Mikäli yhteys ei toimi näiden toimenpiteiden jälkeen, voit olla yhteydessä asiakaspalveluumme.

iPad-palveluasetukset

Mikäli iPadisi ilmoittaa sinulle näin, ei internetasetuksia ole asetettu. Asetukset voit tarkistaa seuraavalla tavalla:

  1. Valitse iPadista Asetukset > Mobiilidata 
  2. Varmista että Mobiilidata on valittu käyttöön ja klikkaa tämän jälkeen kohtaa APN-asetukset

 


 

  1. Varmista että APN-kohdassa on oikeat asetukset:
  Saunalahti (vanha SIM-kortti) * Saunalahti (uusi SIM-kortti) ** Elisa ja Saunalahti Prepaid
APN internet.saunalahti internet internet

* Saunalahti (vanha SIM-kortti) = SIM-kortti alkaa 00000-numerosarjalla.
** Saunalahti (uusi SIM-kortti) = SIM-kortin numerosarja alkaa 13- tai 14 -alulla.

Suosittelemme käynnistämään iPad-laitteen uudelleen asetusmuutosten jälkeen.

iPhone-palveluasetukset

  1. Valitse iPhonesta Asetukset  > Mobiiliverkko > Mobiilidata. Varmista että mobiilidata on aktiivisena päällä.
  2. Jatka saman valikon kautta kohtaan Mobiilidataverkko
  3. Varmista että APN-kohdassa on oikeat asetukset
  Saunalahti (vanha SIM-kortti) * Saunalahti (uusi SIM-kortti) ** Elisa ja Saunalahti Prepaid
APN internet.saunalahti internet internet

* Saunalahti (vanha SIM-kortti) = SIM-kortti alkaa 00000-numerosarjalla.
** Saunalahti (uusi SIM-kortti) = SIM-kortin numerosarja alkaa 13- tai 14 -alulla.

Tarvittaessa käynnistä iPhone uudelleen, jos mobiilidatayhteys ei heti lähde toimimaan.

MMS-asetukset (kuvaviestit)

MMS-asetuksia tarvitset kuvaviestien lähetykseen ja vastaanottoon.

Oletko uusi Saunalahden asiakas tai oletko vaihtanut liittymätyyppiäsi Saunalahdella? Jos et ole vielä lähettänyt Saunalahden nykyisellä liittymälläsi yhtään kuvaviestiä, liittymäsi MMS-palvelu ei ole vielä käytössäsi. Kuvat eivät tällöin näy puhelimessasi suoraan, vaan joudut katsomaan kuvat viestissä olevan linkin kautta.

Aktivoi MMS-palvelu käyttöösi lähettämällä yksi kuvaviesti mihin tahansa numeroon, niin saat jatkossa MMS-viestien kuvat suoraan puhelimeesi.

  1. Voit tarkistaa MMS-asetukset samasta paikkaa kuin Internet-asetukset
  2. Tarkista että MMS-kohdan alla on seuraavat tiedot:

Onko SIM-korttisi on vaihtunut uuteen lähiaikoina? Kun SIM-kortin sarjanumero alkaa 13- ja 14-numerosarjalla, käytä MMS-asetusten osalta Elisan MMS-asetuksia (APN mms).

Asetus Saunalahti (vanha SIM-kortti) * Saunalahti (uusi SIM-kortti) ** Elisa ja Saunalahti Prepaid
APN: mms.saunalahti.fi mms mms
Käyttäjätunnus Ei asetettu Ei asetettu Ei asetettu
Salasana Ei asetettu Ei asetettu Ei asetettu
MMSC mms.saunalahti.fi:8002

http://mms.elisa.fi

http://mms.elisa.fi

MMS-välipalvelin: 62.142.4.197:8080 213.161.41.57 213.161.41.57
Maks. MMS-viestikoko: 512000 512000 512000
MMS UA Prof URL: mms.saunalahti.fi mms mms

* Saunalahti (vanha SIM-kortti) = SIM-kortti alkaa 00000-numerosarjalla.
** Saunalahti (uusi SIM-kortti) = SIM-kortin numerosarja alkaa 13- tai 14 -alulla.

​Käynnistä puhelin asetusten tallentamisen jälkeen uudelleen. 

Saat palveluasetuksiin apua myös Omagurusta.

‹ Takaisin

Oliko tästä ohjeesta sinulle apua?

Todella paljon

Ei yhtään

Miten voimme parantaa tätä ohjetta?

Huomioithan, että emme käsittele tätä kautta tulevia liittymämuutos- tai yhteydenottopyyntöjä.
Ota tarvittaessa yhteyttä asiakaspalveluumme >

Kiitos vastauksestasi!

Oletko jo tutustunut Palstaan? Tervetuloa keskustelufoorumillemme kysymään neuvoja, antamaan palautetta ja tapaamaan elisalaisia asiantuntijoita.